av Bankrupt Studios

Ny logo, who dis?

Ny logo: Vi er stolte av å kunngjøre lanseringen av den nye logoen som en del av den pågående utviklingen av profilen vår. Ja, et grafisk byrå kan også trenge en facelift. Vi elsket den gamle logoen vår, og har gjort mindre endringer vår for å gjenspeile vårt dynamiske tankesett. Her skal vi forklare nærmere hvorfor vi bestemte oss for å utvikle den eksisterende logoen. Og også hva som er annerledes.

Ny font
Et av grunnene til å endre logo er at den ikke gjør jobben du vil at den skal gjøre – og fordi en enklere, mer distinkt utvikling av den kan gjøre den jobben bedre. Vår første logo ble opprettet før selskapet ble lansert. Den var særegen og leken, og var et resultat av 16 ulike tester. Bruken av gradient derimot, gjorde at det i flere tilfeller føltes rart. Gradienten på innsiden av de forskjellige bokstavene kunne lett bli tullet med. Spesielt hvis logoen ble brukt på print. Også var bokstavene i forskjellig, unaturlig bredde. Det gjorde vondt å se på. Nå har vi tegnet en helt ny font for en ny logo, fra bunnen av.

Det viktigste ved et merke er å bli gjenkjent. Så her står vi. Vårt interne design- og merkevareteam jobbet sammenhengende i en uke for å skape en ny og mer sammenhengende visuell identitet. Og vi starter i dag med selve logoen. Vi starter med en ny logo.

Nytt fargepalett
Vi bruker nå et enklere fargepalett, og mener den er mer raffinert. **Også inneholder den fremdeles originalens ånd. Det er en evolusjon, og en som kan skaleres mye lettere og som fungere bedre flere steder.

Nå trenger vi ikke å gå inn på selve prosessen og betydningen av alle vinkler og kurver i den nye logoen. Det kan fort bli kjedelig. Vår intensjon med dette innlegget var å fortelle deg om endringene, slik at du ikke blir forvirret når ikonene ser litt annerledes ut. De vil faktisk se betryggende like ut:

Journal
Med dette ønsker vi også å dele at vi har endret på nettsiden. Det skal ha blitt lettere å navigere seg frem og tilbake. Vi introduserer også journalen vår – hvor vi deler idéer og prosjekter. Vi starter med dette journalinnlegget, og vil om kort tid skrive om filosofien bak Bankrupt. Hva gjør et begrep fra finans i et kreativt byrå? Har det noe å gjøre med 30-årene? – Det kommer vi tilbake til!

Til slutt: Det er fortsatt oss! Vi er fortsatt Bankrupt Studios, og gleder oss til å hjelpe deg med ditt neste prosjekt.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

NYE EVENTYR?

For alt er mulig.
La oss sette i gang ditt drømmeprosjekt!

Trykk hvor som helst på skjermen.